fredag 30 oktober 2009

Morgonfunderingar med mobilen i fokus

En solig morgon, varmt kaffe, barn som pysslar på och en fredagsledig e-mentor som går igenom veckans lagrade bokmärken...plötsligt går jag igenom ett helt galet bildspel om mobilen utveckling på PC World Tjek På Teknologien. Jag kände att det här vill jag dela med mig av med tanken: vad kommer mobilen att vara för oss på några års sikt... I samma anda bläddrar jag i dagens upplaga av en stor morgontidning och fastnar i tanken vid en reklam sida från ett stort telebolag...i reklamkampanjen har de lyckats fånga en viktig fråga som många familjer står inför "Vad kommer först? Börja använda smink eller egen mobil?"... Det är en diskussionsfråga utan tydligt svar, men med tanke på teknikutvecklingen & de möjligheter som den för med sig funderar jag på vad mobilen kommer att betyda för oss i framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar