söndag 7 juni 2009

Word Magnets version 2


Simon FitzPatrick arbetar som historielärare och är duktig på att skapa flashresurser för interaktiva tavlor (ja det räcker kanske med en projektor och en ritplatta, eller en wiimote). Hösten 2008 gjorde jag och Tomas Lund ett Youtubeklipp som ligger på Mediacentralens kanal. Där kombinerar vi Word Magnet med Screenmarker och får på så sätt möjlighet att exempelvis göra ett venndiagram. Roligt att se att Word Magnets version 2 innehåller just sådana funktioner. Testa här >>

Ännu mer spännande att se att Fitzpatrick gjort fler bra övningar (bara synd att han ibland glömt bort å, ä och ö ;-) http://www.triptico.co.uk

Så här såg för övrigt youtubeklippet ut:

2 kommentarer:

  1. någon kanske tänker som jag, efter att ha testat Word Magnets: teachers loves word magnets ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag som precis spelat in en kort "film" om Word Magnets.. sen hittade jag er blogg! Kul! (Fast mitt jobb var ju onödigt ;-) )

    SvaraRadera