lördag 14 mars 2009

Jag är stormförtjust i att vara e-mentor

Idag jublar jag när jag tänker på vad som hände igår...

Fredag förmiddag. Tillsammans med lokala e-mentorer på modersmålsenheten arbetar vi med PIM2 och Powerpoint... och snart är vi inne i sagan om bockarna Bruse... vi hittar bron på Flickr.com och B visar mig hur man ställer in så att sökningen bara tar Creative Common-licensierade bilder (gå till avancerad sökning, kryssa i rutan:)



Snart är vi i Photofiltre och frilägger bocken (gör bakgrunden transparent)



och sedan in i Powerpoint och skapar händelseanimeringar och gud vad kul att se hur kul A och B har det...

Sen kommer M lite senare, men är snart inne i sin resa genom Spanien och jag ser tomater fara över skärmen så att man nästan får ducka...

Ps. Återigen ett jättetack till alla ni som skapat PIM-handledningarna... dom är super!
http://www.pim.skolverket.se/en/handledningar/bild/b/6/instruktionsfilm2/

Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar